۸ نشانه سکته قلبی که از آن بی خبر هستید

متخصصان معتقدند که اشکال در تنفس به همراه قدرت بدنی ضعیف می تواند مقدمه بروز سکته قلبی باشد.

۸ نشانه سکته قلبی که از آن بی خبر هستید

بررسی ها نشان می دهد که خستگی بیش از حد به همراه تورم در قسمت پایین پا از نشانه های بروز سکته قلبی در بین افراد است.

متخصصان معتقدند که اشکال در تنفس، سردرد و سرگیجه به همراه قدرت بدنی ضعیف می تواند مقدمه بروز سکته قلبی باشد.مطالعات انجام شده نشان می دهد که خونریزی لثه، ایجاد نقاط تیره در زیر ناخن به همراه لکه های تیره بر روی پوست می تواند باعث بروز سکته قلبی در بین افراد شود.

[ چهارشنبه سی و یکم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 23:59 ] [ حسام ] [ ]
عکس/ طبیعت زیبای پاییزی چهاردانگه ساری

[ چهارشنبه سی و یکم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 21:58 ] [ حسام ] [ ]
پی بردن به جایگاه شهدای امنیت

[ چهارشنبه سی و یکم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 21:33 ] [ حسام ] [ ]
کمپ آلبانی آخرین حلقه شکست منافقین

گروهک تروریست منافقین بارها شکست‌های متعددی از رزمندگان نیروهای مسلح پذیرفته‌اند، اما هنوز هم در پی توطئه و نفاق هستند.

کمپ آلبانی آخرین حلقه شکست منافقین

گروهک تروریستی منافقین از نخستین سال های پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه از ۳۰ خردادماه سال ۱۳۶۰ وارد فاز مسلحانه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران شده و در سال های اخیر با اجرای عملیات های متعدد همچون ترور دانشمندان هسته‌ای، به شهادت رساندن مردم عادی و اقداماتی از این دست به یکی از دشمنان ملت ایران تبدیل شده است.

اعضای این گروهک تروریستی که پس از شروع فاز مسلحانه علیه ملت ایران در یک همدستی و خیانت آشکار همواره در حال تهاجم و حمله به سوی ملت ایران بوده اند، علاوه بر اقداماتی همچون ترور، عملیات مسلحانه، جاسوسی و بسیاری اقدامات دیگر اجرای عملیات نظامی با توپ و تانک را هم در دستور کار داشتند. البته در این میان عملیات فروغ جاویدان بیش از بقیه شهرت دارد. اما هستند عملیات های دیگری که هرکدام از آن‌ها جنبه جدیدی از جنایت‌های منافقین را برملا می کند.

چرا منافقین وارد نبرد مسلحانه خارجی علیه ایران شدند؟رهبری سازمان با این تصور که سرنوشت جمهوری اسلامی به نتیجه جنگ عراق علیه ایران گره خورده است و با توجه به اینکه

ادامه مطلب

[ چهارشنبه سی و یکم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 21:32 ] [ حسام ] [ ]
رهبر انقلاب در دیدار «اسماعیل هنیه»: ورود نسل جوان مؤمن فلسطین به صحنه مبارزه، بشارت‌دهنده آینده روش

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: قضایای روزهای اخیر «جنین» و محاصره نظامیان صهیونیست به‌وسیله جوانان فلسطینی نمونه بارز صحنه جدید و بشارت‌دهنده آینده روشنِ همراه با پیروزی کامل است.

رهبر انقلاب در دیدار «اسماعیل هنیه»: ورود نسل جوان مؤمن فلسطین به صحنه مبارزه، بشارت‌دهنده آینده روشن است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه با اشاره به حرکت رو به جلو قضیه فلسطین، احساس مسئولیت نسل جوان و مؤمن فلسطینی و ورود فردی و جمعی آنان به صحنه مبارزه را موضوعی بسیار مهم خواندند و تأکید کردند: قضایای روزهای اخیر «جنین» و محاصره نظامیان صهیونیست به‌وسیله جوانان فلسطینی نمونه بارز این صحنه جدید و بشارت‌دهنده آینده روشنِ همراه با پیروزی کامل است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه موضوع فلسطین، قلب مسائل دنیای اسلام و امت اسلامی است، گفتند: هر مقدار که در قضیه فلسطین پیشرفت حاصل شود، مسائل امت اسلامی نیز پیش خواهد رفت.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تفاوت محسوس شرایط فلسطین نسبت به ۲ یا ۳ سال قبل، افزودند: علت اصلی توقف

ادامه مطلب

برچسب ها: اسماعیل هنیه
[ چهارشنبه سی و یکم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 21:26 ] [ حسام ] [ ]
اعتیاد و جنون؛ دستاورد قرص‌های شب امتحان

افیون زیبایی که زهرش تا عمق وجود جوانان را می‌سوزاند. ریتالین همان جذاب زیبایی است، که قشر جوان مدعی است، جز بیدار و هوشمند نگه داشتن مغز در شب امتحان، مشکل دیگری ندارد که آن هم با یکی دو شب استراحت، بدن به حالت عادی برمی‌گردد، غافل ازآنکه این یاری‌گر شب‌های امتحان، می‌تواند جوانان را تا مرز جنون جلو ببرد.

اعتیاد و جنون؛ دستاورد قرص‌های شب امتحان

آزمون آغاز و استرس بر کلاس حکمفرماست، صدای کسی درنمی‌آید، سکوت محض کلاس اما ناگهان با صدای بهروز شکسته می‌شود « چقدر سوالات سخته »همهمه‌ای کلاس را فرامی‌گیرد، آشوبی که خبر از استرس دانشجوها و سختی سوالات می‌دهد، ضربه‌های آرام مراقب بر میز، اخطاری می‌شود برای حکمرانی مجدد سکوت، اما دنیای آرمین انگار متفاوت است، روی صندلی جلوی کلاس نشسته و غافل از پچ پچ‌ها و هیاهوی کلاس تند تند می‌نویسد، لبخندی

ادامه مطلب

[ چهارشنبه سی و یکم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 21:2 ] [ حسام ] [ ]
چرخه خود حال گیری را چطور متوقف کنیم!

شاید برایتان پیش آمده باشد زمان‌هایی که نه کسی با شما کاری دارد و نه چیزی باعث ناراحتی‌تان شده، اما حالتان گرفته است و دوست دارید زمین و زمان در آن لحظه با شما کاری نداشته باشند. اما این چه حالی است و در چه مواقعی رخ می‌دهد؟

چرخه خود حال گیری را چطور متوقف کنیم!

تا به حال برایتان پیش آمده که بی هیچ علت و دلیل مشخصی حس و حال غم و اندوه داشته باشید، یک طوری که حوصله دیدن هیچ کسی را نداشته باشید و تنها تمایل داشته باشید یک گوشه‌ای بنشینید یا حتی بی اختیار اشک بریزید، اما در همان شرایط اگر کسی از شما بپرسد که مشکلتان چیست، خودتان هم آن را نمی‌دانید و حس می‌کنید یک چیزی از یک جایی دور شما را اذیت می‌کند یا اینکه اصلا هیچ چیز و هیچ کس در ضمیرتان شما را اذیت نمی‌کند، تنها بی‌دلیل تمایل به غمگین بودن یا تنهایی دارید.

برخی شاید تصور کنند که این حالت‌ها به افسردگی مرتبط هستند، هر چند شاید بی ربط نباشند اما همیشه هم اینطور نیستند چرا که این حالت‌های غمگین کننده گاه به گاه و بی علت برای هر فردی در زندگی‌اش زیاد رخ می‌دهد و علل مختلفی هم ممکن است داشته باشد هر چند که فرد در آن لحظه اندوه یا به اصطلاح حال بد داشتن خودش نمی‌داند و نمی‌تواند پیدا کند که مشکلش چیست؟

چرخه خودحال گیری یا به اصطلاح روانشناسی هیپوفرنیا افراد را از جمع جدا می‌کند«چرخه خود حال گیری» یکی از اصطلاحاتی است که می توان برای این شرایط روحی در نظر گرفت، قطع کردن چرخه ضدحال زدن به خود نیاز به خودشناسی مجدد و عزت نفس دارد. در قران به خودشناسی تاکید شده است طوریکه در آیه بیست و یک سوره ذاریات خداوند می‌فرماید: در خودتان نیز آیاتی است مگر نمی‌بینید و در جای دیگری در آیه 105 سوره مائده خداوند درباره اهمیت خودشناسی می‌فرماید که به خویشتن بپردازید ، کسید.

ادامه مطلب

[ چهارشنبه سی و یکم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 20:52 ] [ حسام ] [ ]
کاسب حلال خور به این مرد میگن

[ چهارشنبه سی و یکم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 16:30 ] [ حسام ] [ ]
دستگاه امنیتی خبر دارد؟

صفحه توییتری روزنامه ایران به انتخاب حسین سلاح ورزی به عنوان رئیس اتاق بازرگانی واکنش نشان داده است.

[ چهارشنبه سی و یکم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 8:30 ] [ حسام ] [ ]
هر روز حداقل یک عدد گوجه فرنگی بخورید!

یکی از توصیه‌های متخصصان تغذیه به افرادی که می‌خواهند الگوی غذایی سلامت‌محور داشته باشند، این است که روزانه حداقل یک عدد گوجه‌فرنگی مصرف کنند. گوجه‌فرنگی حجم بالایی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی را در خود دارد. افزایش تعداد رادیکال‌های آزاد و فعالیت آنها در بدن، علاوه بر سرعت‌بخشی به روندهای پیری، می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند انواع سرطان یا بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.

هر روز حداقل یک عدد گوجه فرنگی بخورید!

گوجه‌فرنگی آنتی‌اکسیدان ارزشمندی با نام لیکوپن دارد که دریافت آن به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. جالب است بدانید که جذب لیکوپن از طریق مصرف گوجه‌فرنگی پخته یا مصرف گوجه‌فرنگی همراه با یک منبع غذایی حاوی چربی افزایش پیدا می کند.

1. افزایش دریافت پتاسیم با مصرف گوجه‌فرنگیعلاوه بر لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی، ترکیب ارزشمند دیگری با نام پتاسیم هم در آن وجود دارد و به همین دلیل هم متخصصان تغذیه گوجه‌فرنگی را جزو بهترین خوراکی‌ها برای حفظ سلامت قلب دسته‌بندی می‌کنند. دریافت پتاسیم کافی در طول روز به تنظیم فشار خون، کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی یا بیماری‌های قلبی‌ـ‌عروقی کمک می‌کند. از این‌رو، افرادی که در معرض بیماری‌های قلبی قرار دارند یا سابقه خانوادگی بیماری قلبی دارند، می‌توانند روزانه یک تا 2 عدد گوجه‌فرنگی را به‌منظور حفظ سلامت سیستم قلبی‌ـ‌عروقی به رژیم غذایی خودشان اضافه کنند. 2. حفظ سلامت پوست با مصرف گوجه‌فرنگیگوجه‌فرنگی سرشار از نوع خاصی از آنتی‌اکسیدان‌ها با نام «کاروتنوئید» است. تحقیقات فراوانی ثابت کرده‌اند که دریافت کاروتنوئیدها در روزهای گرم و آفتابی سال از پوست شما در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید محافظت می‌کند. مطالعات فراوانی ثابت کرده‌اند که مصرف روزانه و منظم گوجه‌فرنگی در تابستان باعث پیشگیری از آفتاب‌سوختگی پوست و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به تومورهای پوستی ناشی از پرتوهای فرابنفش خورشیدی از نوع UVB می‌شود. 3. بهبود خلق‌وخو با مصرف گوجه‌فرنگینتیجه مطالعه گسترده‌ای که در سال 2013 در آمریکا منتشر شد، ثابت کرد که سالمندانی که حداقل در طول هر هفته بین 2 تا 6 عدد گوجه‌فرنگی مصرف می‌کنند، حدود 46 درصد کمتر از سالمندانی که علاقه‌ای به مصرف گوجه‌فرنگی ندارند، در معرض خطر ابتلا به افسردگی خفیف تا شدید قرار می‌گیرند. محققان بر این باورند که به احتمال زیاد، لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی می‌تواند باعث بهبود خلق‌وخو شود. 4. افزایش جذب آهن با مصرف گوجه‌فرنگیگوجه‌فرنگی می‌تواند ماده غذایی ارزشمندی برای بیماران مبتلا به کم‌خونی هم باشد. ویتامین C موجود در گوجه‌فرنگی به افزایش جذب آهن غذا کمک می‌کند. زمانی که جذب آهن مواد غذایی توسط بدن افزایش پیدا می کند، هموگلوبین و میوگلوبین بیشتری در بدن ساخته می‌شود و درنتیجه اکسیژن‌رسانی به تمامی سلول‌های بدن با سرعت و کیفیت بیشتری انجام می‌گیرد. بهتر است بدانید که تقریبا هر یک لیوان گوجه‌فرنگی حدود 27 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می‌کند.

[ چهارشنبه سی و یکم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 7:59 ] [ حسام ] [ ]
غواصی که در قبر خندید!

غواصی که در قبر خندید!

اولین بار که به خانه‌شان رفتم سال دوم دبیرستان بود. معلم پرورشی‌مان درِ کلاسمان را زد و گفت: «به بچه‌ها بگو فردا رضایت‌نامه بیارن، می‌خوایم بریم یه جای خوب!» برای آن موقعِ ما که پر از شر بودیم و شور، جای خوب می‌توانست شهربازی، سینما، یک اردوی شهری و یا هر جایی غیر از آن خانه باشد اما گاهی اوقات، رزق، زیارت یک خانه است که هنوز عطر مردانگی از سرش نیفتاده و ما از نشانی آن بی‌خبریم.

هر چقدر آن روز را مرور می‌کنم اسم کوچه‌شان را خاطرم نیست اما دقیقا یادم می‌آید که دیوارهای خانه‌هایش آجری و درهایش آبی آسمانی بود و سایه‌ی درخت‌های کُنار، سخاوتمندانه از حیاط‌ها توی کوچه می‌پاشید. ما از مینی‌بوس درب و داغانی که مدرسه برای رساندن‌مان کرایه گرفته بود، پیاده شدیم و پشت یک در کوچک که دو نفر آدم، به زور با هم از آن رد می‌شدند ایستادیم. دخترها شانه به شانه‌ی هم می‌زدند. ریز ریز می‌خندیدیم. و کلی ذوق داشتیم که کلاس‌ها را پیچانده‌ایم تا اینکه در باز شد و یک زنِ چادری با صورتی استخوانی و انگشت‌هایی کشیده و چشم‌هایی نم‌دار به استقبالمان آمد.

مهمان‌نوازدور هم نشستیم و به در و دیوار زل زدیم. خانه با تمام جانش در برابر ماشینی شدن مقاومت کرده بود. قالی‌ها کهنه بود اما روح داشت. پنجره‌ها قدیمی

ادامه مطلب

[ چهارشنبه سی و یکم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 7:57 ] [ حسام ] [ ]
علی کریمی در حال امضای چک خواهر!

برای خواهرم خواهرت خواهرامون، البته به سبک علی کریمی!اخیرا خبری در زمینه سوءاستفاده‌های مالی علی کریمی از خواهرش توسط خبرگزاری میزان منتشر شد.

[ چهارشنبه سی و یکم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 5:28 ] [ حسام ] [ ]
عکس/ فرمول یک ایرانی

رونمایی از خودروی فرمول یک ایرانی

موضوعات: تصاوير زيبا
[ چهارشنبه سی و یکم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 0:49 ] [ حسام ] [ ]
استوری مجری زن تلویزیون برای علی کریمی

استوری راحله امینیان، مجری تلویزیون برای کلاهبرداری علی کریمی از خواهرش.

[ چهارشنبه سی و یکم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 0:25 ] [ حسام ] [ ]
عبرت از روز‌های سخت تابستان ۶۰

جوان امروز ما باید بداند آدم‌ها برای دولت‌های اروپایی و آمریکایی تاریخ مصرف دارند. یک روز مسعود رجوی و مریم عضدانلو برای آن‌ها کارکرد داشت و امروز مسیح علی‌نژاد و نازنین بنیادی و فردا اسم‌های جدیدتر و افراد رادیکال‌تر دیگر، اما در بستر‌های جدید و با شعار‌های فریبنده.

در میان روز‌های سختی که تاکنون انقلاب اسلامی در این ۴۵ سال داشته است، شاید کمتر روز‌هایی همچون روز‌های پایانی خرداد سال ۶۰ تا شهریور همان سال داشته باشیم؛ روز‌هایی که همه از آن به پر حادثه‌ترین و خونبار‌ترین روز‌های انقلاب اسلامی پس از استقرار نظام یاد می‌کنند و ارکان تصمیم گیر کشور به یک‌باره در کمتر از دو ماه با حوادث تروریستی و ترور‌های کور توسط منافقین به شهادت رسیدند.ماجرا، اما به پیش از این تاریخ یعنی به «نقطه مشترک مجاهدین (منافقین) با بنی صدر» در ۱۴ اسفند سال ۵۹ باز می‌گشت. آنجا که

ادامه مطلب

[ چهارشنبه سی و یکم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 0:10 ] [ حسام ] [ ]
خوش به حال دل من

آقا جان سالروزرهبری مبارکت باشه

موضوعات: تصاوير زيبا
برچسب ها: به وقت نوشتن
[ سه شنبه سی ام خرداد ۱۴۰۲ ] [ 23:58 ] [ حسام ] [ ]
از شکم خنده دار مسی تا پیری خفن رونالدو

یک هنرمند به کمک هوش مصنوعی تصاویر جالبی از دوران پیری و سالخوردگی ستاره‌های فوتبال منتشر کرده است.

[ سه شنبه سی ام خرداد ۱۴۰۲ ] [ 21:55 ] [ حسام ] [ ]
گریه نکن!

گفت: پیروزی‌های بزرگ دولت در عرصه دیپلماتیک علاوه‌بر آمریکا و اروپا و رژیم صهیونیستی، غربگراهای داخلی را هم بدجوری عصبانی کرده است.گفتم: پس انتظار داشتی برای دولتی که بدون برجام و FATF دستاوردهایی داشته که مدعیان اصلاحات فکرش را هم نمی‌کردند،کف و سوت بزنند؟!گفت: در ابراز عصبانیتشان هم خیلی کودکانه عمل می‌کنند! مثلاً چند روزی است که تیترها و گزارش‌های قبلی کیهان علیه عربستان را منتشر می‌کنند و زور می‌زنند که آن تیترها را با مواضع اخیر کیهان در حمایت از روابط ایران و عربستان‌، متناقض قلمداد کنند!گفتم: عقلشان نمی‌رسد که دارند از خیانت خودشان به ایران و ایرانی پرده بر می‌دارند. زیرا، آن وقتی که دولت عربستان با ایران دشمنی می‌کرد،کیهان در مقابلش موضع می‌گرفت و در همان حال برخی از مدعیان اصلاحاتاز عربستان دفاع می‌کردند ولی حالا که میان ایران و عربستان رابطه دوستانه برقرار شده، کیهان از این رابطه دفاع می‌کند و مدعیان اصلاحات خط عوض کرده و مانند آمریکا و متحدانش به عربستان حمله می‌کنند!گفت: مگر این غربگراها از خودشان جربُزه و اراده‌ای ندارند که زلف خودشان را به آمریکا گره زده‌اند؟!گفتم: مستخدم یکی از خان‌ها بعد از مرخصی به روستای خان برمی‌گشت ولی سیل راه را بسته بود و خان را دید که آن طرف رودخانه ایستاده و گریه می‌کند! مستخدم خان هم شروع به ‌گریه کرد! پرسیدند چی شده؟ گفت؛ چه می‌دانم؟! گفتند؛ پس چرا ‌گریه می‌کنی؟ گفت؛ من به خان اعتماد دارم! حتماً اتفاق ‌گریه‌داری افتاده که‌ گریه می‌کند!

برچسب ها: گریه نکن
[ سه شنبه سی ام خرداد ۱۴۰۲ ] [ 21:37 ] [ حسام ] [ ]
عکس/ دیوونه خونست رسما!

مردی که در ۵۲ سالگی و بعد چندین سال زندگی مشترک تصمیم به تغییر جنسیت میگیره، و شروع به مصرف هورمون میکنه، به اینم قانع نمیشه و تصمیم میگیره به عنوان یه دختر ۶ساله زندگی کنه و الان داره مدرسه میره و توسط یه زوج دوجنس‌گرا به فرزندخواندگی پذیرفته شده. «دیوونه خونه ست رسما!»

[ سه شنبه سی ام خرداد ۱۴۰۲ ] [ 21:25 ] [ حسام ] [ ]
قرائت خطبه عقد خواهر شهید مدافع حرم مجید قربانخانی توسط رهبر انقلاب

خطبه عقد خواهر یکی از شهدای مدافع حرم که در منطقه خان‌طومان سوریه به شهادت رسیده بود، توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرائت شد.

قرائت خطبه عقد خواهر شهید مدافع حرم مجید قربانخانی توسط رهبر انقلاب

خطبه عقد خواهر شهید مجید قربانخانی از شهدای مدافع حرم که سال ۱۳۹۴ در منطقه خانطومان سوریه به شهادت رسیده بود توسط رهبر انقلاب قرائت شد.

خانواده شهید مجید قربانخانی به همراه تعدادی دیگر از خانواده شهدای مدافع حرم در فهرست میهمانان ویژه‌ای قرار داشتند که صبح روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد مصادف با اول ذی‌حجه سالروز ازدواج حضرت علی علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در حسینیه امام خمینی (ره) میهمان رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بودند.

در این دیدار خانواده شهید درخواست کردند تا خطبه عقد دخترشان زینب قربانخانی توسط رهبر انقلاب جاری شود. به این ترتیب حسینیه امام خمینی (ره) و توصیه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نقطه شروع زندگی مشترک‌ زینب قربانخانی و احسان عطایی شد و مهریه نیز به رسم مألوف همیشگی ۱۴ سکه بهار آزادی مقرر شده بود.

رهبر انقلاب بعد از جاری شدن خطبه عقد دعا کردند این زوج زندگی شیرینی داشته باشند: «باهم بسازید، صفا و صداقت داشته باشید تا زندگی‌تان شیرین باشد.» این اما همه ماجرا نبود.

پس از قرائت خطبه عقد، پدر شهید قربانخانی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درخواست کرد تا از مادر شهید بخواهند تا لباس مشکی خود را عوض کند؛ درخواستی که با پاسخ مثبت ایشان روبرو شد: «لباس مشکی را عوض کنید. ما چشم حقیقت‌بین نداریم و نزدیک‌بین هستیم. اگر چشم حقیقت‌بین داشتیم و جایگاه شهدا را در آن دنیا می‌دیدیم، قطعاً برای آن‌ها خوشحالی و شادی می‌کردیم و عزا نمی‌گرفتیم.»

رزمنده مدافع حرم مجید قربانخانی، سال ۱۳۹۴ در ۲۵ سالگی در خانطومان سوریه شهید شد و پیکر مطهرش سه سال بعد از شهادت به کشور بازگشت. جوانی از منطقه یافت‌آباد در جنوب تهران که به برکت ارادت به اهل‌بیت (ع) و سفر کربلا تحول روحی و شخصیتی‌ یافت و در نهایت به درجه رفیع شهادت رسید.

[ سه شنبه سی ام خرداد ۱۴۰۲ ] [ 20:43 ] [ حسام ] [ ]
توصیه هایی برای فرار از گرمازدگی در یک روز داغ

در حالی که طبق پیش بینی های هواشناسی، دمای امروز هوا در برخی مناطق استان به 40 درجه می رسد، از نکات مهمی برای جلوگیری از گرمازدگی گفتیم.

توصیه هایی برای فرار از گرمازدگی در یک روز داغ

نقشه های پیش بینی هواشناسی نشان می دهد یک روز داغ تابستانی را در آخرین روزهای بهار تجربه خواهیم کرد.

بر اساس پیش بینی های هواشناسی، دمای هوای طی امروز با افزایش ۲ درجه ای نسبت به دیروز به ۴۰ درجه سانتی گراد خواهد رسید. دمایی که در گذشته در تابستان تجربه می کردیم و اکنون در آخرین روزهای بهاری، استان را تحت تاثیر قرار داده است. باتوجه به افزایش دمای هوا طی روزهای گذشته و رسیدن به نقطه اوج گرما در روز دوشنبه، نکات مهمی برای جلوگیری از گرمازدگی نوشتیم.

علائم گرمازدگی چیست؟

شاید اولین و مهم ترین سوال درباره گرمازدگی، علائم آن باشد. اصلا از کجا باید بفهمیم که خودمان یا اطرافیان مان دچار گرمازدگی شده ایم یا نه؟ در ادامه به چند نشانه مهم گرمازدگی اشاره می کنیم.

دمای بالای بدن: دمای مرکزی بدن که توسط دماسنج اندازه گیری می شود به بیش از 40 درجه سانتی¬گراد برسد.

تغییر وضعیت ذهنی یا رفتاری: سردرگمی، آشفتگی، اشکال در گفتار، تحریک¬پذیری، دلهره ، تشنج و کما همگی می توانند از علائم گرمازدگی باشند.

تغییر در تعریق: در گرمازدگی ناشی از هوای گرم پوست شما احساس گرمی و خشکی خواهد کرد؛ درحالی که در صورت گرمازدگی بر اثر ورزش شدید پوست شما ممکن است احساس خشکی یا کمی رطوبت داشته باشد.

تهوع و استفراغ

گرگرفتگی پوست: پوست شما ممکن است بر اثر افزایش دما قرمز شود.

تنفس سریع: تنفس سرعت یافته و سطحی میشود.

افزایش ضربان قلب: نبض شما ممکن است به مقدار قابل توجهی افزایش یابد، چراکه استرس گرما فشار بسیار زیادی به قلب شما وارد میکند تا به خنک شدن بدن کمک کند.

سر درد: گرما زدگی میتواند در شما سردردهای کوبنده ایجاد کند.

چطور از گرمازدگی پیشگیری کنیم؟

پس از شناسایی علائم گرمازدگی شاید بپرسید که چطور باید از این موضوع جلوگیری کنیم؟ این موارد را بخوانید.

استفاده از لباس های گشاد و سبک

استفاده از کلاه، عینک آفتابی و کرم¬های ضد آفتاب با درجه پوشش بالا

نوشیدن مایعات

هیچگاه فرد را در ماشینی که پارک شده رها نکنید. دمای ماشین در هر 10 دقیق، 20 درجه افزایش میابد. این مسئله ایجاد کننده¬ی بیشترین میزان مرگ در کودکان براثر گرما است.

عدم فعالیت در گرمترین ساعات روز

مراقبت درصورتی که جزو گروه های پرخطر هستید

با فرد گرمازده چه کنیم؟

در درمان گرمازدگی خنک کردن، اولویتی کلیدی است. باید به سرعت فرد گرمازده را به محیط خنک ببریم، لباس های اضافه را خارج کنیم، فرد را درازکش و پاها بالاتر از سطح بدن و سر قرارگیرد. بدن فرد را مرطوب و خنک نگه داشته که کمپرس سرد و باد زدن توصیه می شود. برای سرعت در نتیجه گیری می‌توان از یخ در نواحی گردن، زیر بغل و کشاله ران استفاده کرد.

فقط در صورتی که فرد هوشیار است به وی مایعات بنوشانید؛ احتمال استفراغ فرد در صورت هوشیار نبودن وجود دارد پس سر فرد را به یک طرف قرار دهید تا مواد راه حلق را نبندد.

در صورت ضرورت بهتر است با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید و یا به نزدیک ترین واحد درمانی مراجعه کنید.

[ سه شنبه سی ام خرداد ۱۴۰۲ ] [ 20:4 ] [ حسام ] [ ]
کفن‌پوشان خوفناک در میدان سرقبرآقا/ مرده‌ها از زنده‌ها چه می‌خواستند؟

کفن‌پوشان خوفناک در میدان سرقبرآقا/ مرده‌ها از زنده‌ها چه می‌خواستند؟

میدان شلوغ و آشفته میدان سرقبرآقا همین که غروب خورشید را به خود می‌دید خالی از آدم و هر رهگذری می‌شد. خوف و وحشت مردم از کفن‌پوش‌های دور میدان و کوچه‌های اطرافش شب را سیاه‌تر کرده و نفس‌ها را بند آورده بود.

میدان سرقبرآقا به‌واسطه وجود بازار پررونقی که داشت محل رفت‌وآمد جماعت زیادی بود. در اطراف میدان قبرستان و غسالخانه‌ای وجود داشت که بقعه میرزا ابوالقاسم نخستین امام‌جمعه تهران در آنجا دفن شده بود. وضعیت میدان بسیار آشفته و شلوغ بود و همین باعث شده بود تا انواع شگرد‌ها و ترفند‌های دزدی و گدایی در آن محل اتفاق بیفتد. شب‌ها عبور از این میدان برای رهگذران خطرناک بود چرا که قاطرچیان و چاپاردار‌ها که در مجاورت این میدان سکونت داشتند مرتب مست می‌کردند. اما قصه ترس و وحشت مردم از این میدان تا مدت‌ها سر زبان‌ها بود. حکایت کفن دزد‌ها و کفن‌پوش‌هایی که خواب را از تهرانی‌ها ربوده بودند.

مرده‌های گوربه‌گور شده

ماجرای کفن‌پوشان از این قرار بود که عده‌ای از اراذل‌واوباش در نیمه‌شب‌ها، پارچه سفید بلندی مثل کفن بر تن می‌کردند و به وسط میدان می‌رفتند و با پوشش کفن جلو رهگذران را می‌گرفتند و می‌گفتند: «ای زنده‌ها، سهم مرده‌ها را بدهید!» و این‌گونه باعث ایجاد رعب و وحشت می‌شدند تا جایی که ساکنان محله به حاکم تهران وزیر نظام شکایت کردند، حاکم نیز دستور داد تا چندین داروغه با تفنگ در قبرستان تا صبح کشیک دهند. اما داروغه‌ها رفیق دزد و شریک قافله شدند.

در کتاب تاریخ اجتماعی تهران قدیم این ماجرا این‌گونه نقل شده است: «در میدان سرقبرآقا جماعت کفن‌دزد‌ها بودند که روز‌ها در قبرستان‌ها گردش کرده قبور مرده‌های تازه را نشان می‌گذارده شب‌ها کفن‌هایشان می‌بردند. پس از آن کفن‌دزد‌ها از بس مورد طعن و لعن مردم و منبری‌ها واقع شدند، کفن‌پوشی را بجای کفن‌دزدی برگزیدند و آن نیز بدین‌صورت بود که شب‌ها پارچه سفیدی مانند کفن به سر تا پا کشیده در گور‌ها و گودال‌های معابر و قبرستان که محل عبور و مسیر مردم محلات جنوب شهر، امثال گذر حاج غلامعلی و گذر صابون‌پزخانه و کوچه سیاه‌ها و مثل آن بود مخفی‌شده چندان که راهگذری نزدیک می‌شد برخاسته بی‌حرکت در برابرش قرار می‌گرفتند و بر او آویخته جیب و بغلش خالی کرده جامه‌هایش به غارت می‌بردند تا آنجا که این کفن‌پوش و کفن‌پوشی چنان ولوله و وحشتی در دل مردم شهر افکند که از مغرب به بعد کمتر کسی بیرون از خانه و در کوچه و معبر پدیدار می‌گردید، در آن حد که حتی مأموران حفاظتی نیز از برخورد و مأموریت مقابله با آن‌ها سر باز می‌زده و شانه خالی می‌کردند، مردم هم طبق عقیده خرافی، ایشان را مرده‌های جان بسری تصور می‌کردند که دچار عذاب الهی گشته گوربه‌گور شده‌اند.»

دزدان شب رو و پایان قصه کفن‌پوشی

ساماندهی این قضیه اگرچه پای داروغه‌ها و سرباز‌ها را به ماجرا کشاند، اما دزدان «شب رو» که گردن‌کلفت‌تر و خطرناک‌تر از کفن‌پوش‌ها بودند وضعیت کسب‌وکار دزدی خود را درخطر دیده و خودشان به مقابله برخاسته و قضیه را پایان دادند.

برچسب ها: ساماندهی
[ سه شنبه سی ام خرداد ۱۴۰۲ ] [ 11:57 ] [ حسام ] [ ]
عکس/ علائم و راه‌های درمان گرمازدگی چیست؟

یکی از مشکلاتی که با آغاز فصل گرما شایع می‌شود، گرمازدگی است که آگاهی از علائم آن، به درمان به موقع گرمازدگی کمک می‌کند.

با آغاز فصل گرما یکی از مشکلاتی که شایع می‌شود، گرمازدگی است. گرمازدگی زمانی بروز پیدا می‌کند که دمای بدن فرد افزایش یابد و بدن نتواند گرمای اضافی را به وسیله مکانیسم‌های تنظیم حرارت بدن دفع کند.علائم گرمازدگی چیست؟پوست خشک و داغ، عدم تعریق پوست،قرمزی و رنگ پریدگی و کبودی پوست، تنفس کوتاه و سریع، نبض سریع و ضعیف، افزایش دمای بدن به بیش از 40 درجه، سردرد، گرفتگی عضلات، گشادی مردمک چشم ازجمله علائم گرمازدگی هستند.علائم روحی و روانی گرمازدگی شامل هذیان گفتن، گیجی، رفتار پرخاشگرانه، آشفتگی و هیجان، توهم و بی حالی، رخوت و بی حسی و بیش از حد آرام و آهسته شدن حرکات بدن است.راهکارهای درمان گرمازدگی چیست؟فرد را به محیط خنک منتقل کنید.با اورژانس 115 تماس بگیرید یا هر چه سریع‌تر فرد گرمازده را به نزدیک‌ترین بیمارستان برسانید.لباس های فرد گرمازده را کاهش دهید.بدن فرد را خیس کنید تا خنک شود.کم کم به فرد گرمازده آب یا یک نوشیدنی خنک بدهید.راه‌های پیشگیری از گرمازدگی چیست؟نوشیدن آب و مایعات خنک، پوشیدن لباس‌های نخی در فصل گرما، بیرون نرفتن در ساعات اوج گرما، عدم مصرف قهوه و نوشیدنی‌های الکلی و دوش آب سرد باعث پیشگیری از بروز گرمازدگی می‌شود.

[ سه شنبه سی ام خرداد ۱۴۰۲ ] [ 10:23 ] [ حسام ] [ ]
از این سفر کوتاه لذت ببر رفیق +عکس

یکی از کاربران توییتر در صفحه شخصی خود با تصویری به گذر زمان اشاره کرده است.

[ سه شنبه سی ام خرداد ۱۴۰۲ ] [ 5:35 ] [ حسام ] [ ]
پاسخ کوبنده امام جمعه زابل به عبدالحمید

پاسخ حجت الاسلام عزیزی به عبدالحمید اسماعیل زهی امام جماعت مسجد مکی زاهدان که اخیرا گفته بود: از کجا معلوم که انقلاب {اسلامی} به انقلاب مهدی وصل بشود. هر حکومتی چه اسلامی، چه دموکراسی و چه هر مدل دیگر، می‌‌آید و می‌رود!

[ سه شنبه سی ام خرداد ۱۴۰۲ ] [ 4:43 ] [ حسام ] [ ]
دو جمله خاص رئیس جمهور ازبکستان در سفر به تهران/ پنج نکته‌ای که اظهارات میرضیایف ثابت می‌کند

دو جمله خاص رئیس جمهور ازبکستان در سفر به تهران/ پنج نکته‌ای که اظهارات میرضیایف ثابت می‌کند

رئیس جمهور ازبکستان ایران را صاحب تجربیات موفق می‌داند و بر توانایی های علمی، فناوری، حمل‌ونقل، انرژی، پزشکی، کشاورزی ایران صحه می‌گذارد و صریحا کشور خود را محتاج این تجربیات می‌داند.

دو جمله خاص رئیس جمهور ازبکستان در سفر به تهران/ پنج نکته‌ای که اظهارات میرضیایف ثابت می‌کند

روز گذشته رئیس جمهور ازبکستان به ایران آمد و پس از گفتگو با رئیس جمهور به دیدار رهبرانقلاب رفت. میرضیایف در جریان سفر خود به تهران و دیدارهای انجام شده به دو نکته قابل توجه اشاره کرد.او در نشست هیئت های عالی رتبه دو کشور، فاصله طولانی مدت ۲۰ ساله برای سفر به ایران را ناشی عدم توجه و غفلت گذشتگان برای استفاده از ظرفیت‌های متقابل دو کشور دانست و با بیان اینکه ازبکستان به تجربیات موفق ایران در مسیر پیشرفت نیاز دارد، بر علاقه‌مندی این کشور برای توسعه همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های علمی، فناوری، حمل و نقل، زیرساخت‌های انرژی،

ادامه مطلب

[ سه شنبه سی ام خرداد ۱۴۰۲ ] [ 2:34 ] [ حسام ] [ ]
بدهی‌های دولتی دومین کشور بدهکار منطقه یورو رکورد زد

بدهی دولتی ایتالیا که دومین کشور بدهکار منطقه یورو است، به رقم بی‌سابقه 22 میلیارد یورو افزایش یافت که در این صورت هر ایتالیایی 46 هزار یورو بدهکار است.

بدهی‌های دولتی دومین کشور بدهکار منطقه یورو رکورد زد

جدیترین آمار بانک مرکزی ایتالیا نشان داد، بدهی دولتی این کشور همچنان رو به افزایش است و در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه به رکورد 22 میلیارد یورو (24.1 میلیارد دلار) رسیده است.

به نوشته راشاتودی، رکورد قبلی در ماه مارس ثبت شد، در آن ماه میزان بدهی به 2.79 تریلیون دلار (3.06 تریلیون دلار) رسیده بود.

به گزارش یوروستات، بدهی عمومی ایتالیا رشد چشمگیری داشته و در پایان سال 2020 به حدود 155 درصد تولیدناخالص داخلی رسید، این بدهی در حال حاضر 144 درصد اقتصاد این کشور را تشکیل می‌دهد.

اگر این بدهی را در میان جمعیت ایتالیا توزیع کنیم، به هر ایتالیایی 46 هزار یورو (50 هزار دلار) بدهی می‌رسد.

پس از اینکه دولت ایتالیا محدودیت‌های کرونایی را برداشت، بهبود اقتصادی این کشور شروع شد اما پس از آن تحریم‌های علیه روسیه، افزایش قیمت انرژی و اختلال در زنجیره تامین این روند را کند کرد.

بحران هزینه‌های زندگی در سومین اقتصاد اتحادیه اروپا در حال بدتر شدن است و سطح بدهی عمومی در بحبوحه افزایش هزینه‌های استقراض عمومی سر به فلک گذاشته است.

مقامات ایتالیایی بارها بانک مرکزی اروپا را برای سیاست پولیش به چالش کشیده اند و مدعی هستند افزایش نرخ بهره با هدف مهار تورم فشار بیشتری بر یکی از بدهکارترین کشورهای منطقه یورو وارد کرده است.

ایتالیا پس از یونان، دومی کشور با بیشترین بدهی در منطقه یورو است.

[ سه شنبه سی ام خرداد ۱۴۰۲ ] [ 0:13 ] [ حسام ] [ ]
ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) چگونه رقم خورد/ ساده‌ترین مراسم خطبه عقد/ سخن رسول خدا(ص) هنگام

سالگرد ازدواج دو نور عالم رخداد عظیمی است که به تعبیر امام خمینی (ره) اشاعه نور این خانواده عالم را روشن کرده است.

ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) چگونه رقم خورد/ ساده‌ترین مراسم خطبه عقد/ سخن رسول خدا(ص) هنگام ازدواج امیرالمومنین(ع) +تصاویر و مولودی

آخرین ماه از یک سال قمری با بهترین روز خلقت و پیوندی آسمانی آغاز می شود، یکم ذی الحجه یادآور روزی در تاریخ اسلام است که بانوی دو عالم در سن 9 سالگی ولایت علی ابن ابیطالب را بر خود قبول کرده است. سالگرد ازدواج این دو نور عالم رخداد عظیمی است که به تعبیر امام خمینی (ره) اشاعه نور این خانواده عالم را روشن کرده است. از این روی اول ذی الحجه مصادف با سالگرد ازدواج حضرت زهرا (س) و حضرت امیرالمونین (ع) روز مبارکی است که بیشترین

زوج های جوان پیوند خودشان را در این روز رقم می زنند.

ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) چگونه رقم خورد؟

مراسم خواستگاری امام علی (ع) از حضرت زهرا (س)هنگامی که حضرت علی علیه السلام برای خواستگاری فاطمه علیهاالسلام رفت، حضرت حدود 9 سال داشتند و پیامبر (ص) در خانه ام سلمه بود. امام علی (ع) وقتی درب خانه را زد پیش از آنکه خودشان را از پشت پرده معرفی کنند، پیامبر اکرم (ص) اذن ورود را به خانه دادند و گفتند: «درب را باز کنید. کسی پشت درب است که محبوب خدا و رسول محسوب می شود.»علی (ع) وارد منزل شدند و سلام کردند و از روی شرم چشمانشان را بر زمین دوختند و شرم از پیامبر (ص) مانع گفتن خواسته‌اشان شد. پیامبر (ص) که خود حالات رفتاری و روحی امام علی (ع) باخبر بود، سکوت را شکستند و فرمودند: «می‌بینم برای حاجتی اینجا آمده‌ای. خواسته‌ات را بر زبان آور و آنچه در دل داری بازگو که خواسته‌ات پیش من پذیرفته است».ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) چگونه رقم خورد؟
حضرت علی(ع) که برای خواستگاری دختر پیامبر (ص) به خانه ایشان رفته بود، خواسته خود را اینگونه بیان کرد: «پدر و مادرم فدای شما، وقتی خردسال بودم مرا از عمویتان ابوطالب و فاطمه بنت اسد گرفتید. با غذای خود و به اخلاق و منش خود بزرگم کردید. نیکی و دل سوزی شما درباره من از پدر و مادرم بیشتر و بهتر بود. تربیت و هدایتم به دست شما بوده و شما‌ای رسول خدا به خدا سوگند ذخیره دنیا و آخرتم می‌باشید.‌ای رسول خدا! اکنون که بزرگ

ادامه مطلب

[ دوشنبه بیست و نهم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 23:45 ] [ حسام ] [ ]
تشریح جزئیات مرحله دوم کالابرگ الکترونیکی

معاون رفاه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی جزئیات مرحله جدید اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی را تشریح کرد.

تشریح جزئیات مرحله دوم کالابرگ الکترونیکی

علیرضا عسگریان در برنامه میز اقتصاد شبکه اول با بیان اینکه مرحله جدید اجرای کالابرگ الکترونیکی از امروز برای سه دهک کم‌درآمد جامعه به استعداد 25 میلیون نفر آغاز شده است، گفت: بر اساس این طرح قرار است، سفره مردم از تورم جدا شود و در مرحله اول 20 درصد یارانه اضافه به حساب افراد تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) و سازمان بهزیستی یعنی سه دهک پایین درآمدی واریز شد.

وی گفت: یارانه موجود افراد سه دهک پایین 400 هزار تومان و یارانه بالقوه آنها 480 هزار تومان است که 400 هزار تومان به صورت قطعی در روز 20 هر ماه قابل برداشت می‌شود، اما 80 هزار تومان مازاد به شرطی است که برای هر نفر حداقل به میزان 320 هزار تومان از 11 قلم کالای اساسی مدنظر خریداری کنند.


وی همچنین گفت:‌ 11 قلم کالا شامل شیر کم‌چرب، ماست پرچرب، پنیر، روغن، مرغ و تخم‌مرغ، گوشت منجمد، برنج، حبوبات، قند و شکر و ماکارونی است که اگر یک خانوار بخواهد همه این کالاها را در طول ماه به ازای هر نفر

ادامه مطلب

[ دوشنبه بیست و نهم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 20:56 ] [ حسام ] [ ]
فساد و اصلاح جامعه به صورت تدریجی رخ می‌دهد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: انسانها و جامعه به تدریج فاسد می شوند، اصلاح جامعه نیز تدریجی انجام می شود لذا توقع تربیت ناگهانی، نابجا است.

فساد و اصلاح جامعه به صورت تدریجی رخ می‌دهد

حسن رحیم پور ازغدی عصر یکشنبه در افتتاحیه طرح ولایت ١۴٠٢ در حرم مطهر رضوی، افزود: جهل و نادانی خطرناک ترین دشمن و عقل بهترین دوست انسان است که باید از نعمت عقل به درستی استفاده شود.وی با اشاره به پایه گذاری طرح ولایت توسط مرحوم آیت الله مصباح، اضافه کرد: کتب این استاد بزرگ در تشخیص اسلام غیراستدلالی و کفر به ظاهر استدلالی راهگشاست.رحیم پور ازغدی ادامه داد: تربیت شکوفا کردن ابعاد مثبت وجودی انسان است و در سنین پایین امکان تربیت بیشتر و آموزش کودکان از آموزش جوانان پیچیده تر است.وی گفت: امام رضا(ع) از راه دور از طریق مکاتبات امام جواد (ع) را تربیت کردند، تربیت لحظه ای نیست و امر تدریجی است که از زمان بسته شدن نطفه آغاز می شود.طرح ولایت ١۴٠٢ با حضور چهار هزار نفر از دانشجویان، معلمان و فعالین فرهنگی در مشهد برگزار می شود.افتتاحیه دوره اول این رزمایش عصر یکشنبه با حضور ٩٠٠ نفر از معلمان و فعالین فرهنگی در تالار قدس حرم رضوی برگزار شد.

[ دوشنبه بیست و نهم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 20:43 ] [ حسام ] [ ]
پیرو امام جواد (ع) حواسش به نزدیکان ظالمش هم هست!

امام جواد (ع) جود و سخایش در میان اهل بیت (ع) سرآمد است، آنقدر بخشنده است که لطف او شامل نزدیکان ظالمش هم می‌شود، به گونه‌ای که امام محمدتقی (ع) بهترین‌ها را برای مأمون از درگاه خدا طلب می‌کند!

پیرو امام جواد (ع) حواسش به نزدیکان ظالمش هم هست!

حتماً شده که در کارتان گره افتاده باشد،‌ به گونه‌ای که اگر جای دنجی را پیدا کنید قطرات اشک روی گونه‌هایتان سرریز شود. در این شرایط کافی است که پنجره دلتان را به ضریح منور امام جواد (ع) در کاظمین گره بزنید و ذکر «یا جوادالائمه ادرکنی» را بر زبان جاری سازید. امام جواد (ع) همان مولود با برکت و فرخنده‌ای که با ولادتش دل امام رضا (ع) را شاد کرد، بی‌شک مأمنی برای دل‌های زنگارزده و غمگین ما خواهد بود. پس بیایید امروز در سالروز شهادت باب‌الحوائج حضرت محمد تقی (ع) حاجت‌های دنیوی و اخروی را از دردانه امام رضا (ع) مسألت کنیم.

مهربان باش و زیاد صدقه بده

امروز دوشنبه برابر با ۳۰ ذی‌القعده ۱۴۴۴ هجری است و ۱۲۲۴ سال از شهادت نورچشم امام علی بن موسی الرضا (ع) می‌گذرد، اما همچنان نور هدایت این مشعل فرزوان آسمان عصمت و طهارت می‌تابد و سیره و منش امام جواد (ع) نقشه راه زندگی‌شان است.حجت‌الاسلام «هادی عجمی» کارشناس دینی با اشاره به روایت‌هایی از امام جواد (ع) می‌گوید:«شیعیان به خوبی

ادامه مطلب

برچسب ها: پیرو امام جواد , ع
[ دوشنبه بیست و نهم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 20:4 ] [ حسام ] [ ]
به جایِ تماشایِ پنجره زندگیِ دیگران

به جایِ تماشایِ پنجره زندگیِ دیگران

به جایِ تماشایِ پنجره زندگیِ دیگران از کتابِ عمرت لذت ببرداشته‌هایت را جلویِ چشمانت قاب بگیرو برایِ نداشته‌هایت تلاش کن حسرتِ باغچه دیگران را نخوردر عوض باغبانِ دنیایِ خودت باش!

برچسب ها: شخصی
[ یکشنبه بیست و هشتم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 23:55 ] [ حسام ] [ ]
این عکس نتیجه سه سال تلاش است

‏«لئوناردو سنس» عکاس برزیلی پس از ۳ سال تلاش، موفق به ثبت این لحظه شده است.

[ یکشنبه بیست و هشتم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 17:12 ] [ حسام ] [ ]
ایران بزرگ‌ترین صادرکننده محصولات لبنی قاره آسیا شد

سازمان جهانی خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) گزارش داد ایران 17 درصد کل صادرات محصولات لبنی آسیا را در اختیار دارد و بزرگ‌ترین صادرکننده این محصولات در قاره کهن است.

ایران بزرگ‌ترین صادرکننده محصولات لبنی قاره آسیا شد

در جدیدترین گزارش «چشم‌انداز غذایی جهان» سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) پیش‌بینی شده است، تولید غلات ایران در سال 2023 به 18 میلیون و 800 هزار تن خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، ایران در سال زراعی جاری 13 میلیون تن گندم تولید خواهد کرد که با رقم سال گذشته تفاوتی نخواهد داشت. ایران در سال 2022 نیز 13 میلیون تن گندم کرده بود. متوسط تولید گندم ایران در سال 2019 تا 2021 نیز برابر با 12.9 میلیون تن بوده است.

با توجه به اینکه ایران در سال گذشته 5 میلیون تن گندم وارد کرده است و این رقم در سال جاری به 4 میلیون تن کاهش می‌یابد، پس ایران امسال یک میلیون تن گندم کمتر نیاز دارد که وارد کند.

* ایران همچنان سیزدهمین تولیدکننده گندم در جهان

ایران در سال‌های 2021 و 2022 سیزدهمین تولیدکننده گندم جهان بود انتظار می‌رود، امسال نیز این جایگاه را حفظ کند.

بر اساس این گزارش، ایران در سال گذشته 1.1 میلیون تن ذرت تولید کرده که امسال به 900 هزار تن خواهد رسید. تولید

ادامه مطلب

[ یکشنبه بیست و هشتم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 0:41 ] [ حسام ] [ ]
حیاط آرزوهایم  را

حیاط آرزوهایم  را

حیاط آرزوهایم راآب و جارو کرده اما آنچه از امیدباقی مانده بود راریخته ام به پای گلدان دلتبلکه تاک دوست داشتنم حلقه بزند به دورمهربانی ات...دوست داشتنی من..

موضوعات: تصاوير زيبا
برچسب ها: آرزوهایم
[ شنبه بیست و هفتم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 23:46 ] [ حسام ] [ ]
حدیث

امام علی علیه السلام

برچسب ها: حدیث
[ شنبه بیست و هفتم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 23:31 ] [ حسام ] [ ]
اشک‌های نماینده زن پارلمان استرالیا خبرساز شد +عکس

اشک‌های نماینده زن پارلمان استرالیا خبرساز شد+ تصاویر

اشک ریختن قانونگذار زن استرالیایی در صحن پارلمان این کشور به تازگی در بین خبرهای پربازدید و جنجالی قرار گرفته است.

اظهارات «لیدیا تورپ» قانونگذار زن استرالیایی اخیرا در صحن پارلمان این کشور جنجالی شد.

وی در حالی که اشک می‌ریخت رو به نمایندگان پارلمان استرالیا گفت که از سوی «دیوید وان» همکار پارلمانی خود مورد سوء استفاده و تعرض جنسی به طور لفظی و فیزیکی قرار گرفته است.

اشک‌های نماینده زن پارلمان استرالیا خبرساز شد+ تصاویر

لیدیا تورپ نماینده زن پارلمان استرالیا

وی در شرایطی جزئیات این رخداد را به اطلاع دیگر نمایندگان استرالیایی رساند که بهت و حیرت صحن پارلمان این کشور را فرا گرفته بود.

اشک‌های نماینده زن پارلمان استرالیا خبرساز شد+ تصاویر

دیوید وان نماینده استرالیایی

این در حالی است که دیوید وان نماینده حزب لیبرال استرالیا در واکنش به اظهارات لیدیا تورپ، تاکید کرد که این ادعاها صحت ندارد و وی تعرضی به این نماینده زن نداشته است.

[ شنبه بیست و هفتم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 23:22 ] [ حسام ] [ ]
شهادت یکی از نیرو‌های سپاه مریوان در درگیری با گروهک‌های ضد انقلاب

شهادت یکی از نیرو‌های سپاه مریوان در درگیری با گروهک‌های ضد انقلاب

روابط عمومی سپاه بیت المقدس کردستان، اعلام کرد: در درگیری نیرو‌های سپاه مریوان با عوامل گروهک‌های ضدانقلاب در منطقه مرزی این شهرستان که ساعت ۲۲ جمعه‌شب اتفاق افتاد، «رزگار تبیره» از نیرو‌های بومی سپاه مریوان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این درگیری در محدوده روستا‌های دره‌تفی و سردوش در حاشیه غربی دریاچه زریوار مریوان روی داد.

استان کردستان بیش از ۲۶۰ کیلومتر مرز مشترک با شمال عراق دارد.

شایان ذکر است هفته پیش سپاه بیت المقدس و قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان در یک عملیات در منطقه کوسالان سروآباد ضربات سنگینی بر اشرار ضدانقلاب وارد کردند.

برچسب ها: شهادت
[ شنبه بیست و هفتم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 23:13 ] [ حسام ] [ ]
کلاس درس سیاست خارجی برای حامیان «دیپلماسی التماسی»

تحولات اخیر در جهان و رویکرد درست دولت سیزدهم در دیپلماسی، کلاس درس سیاست خارجی برای حامیان «دیپلماسی التماسی» است.

کلاس درس سیاست خارجی برای حامیان «دیپلماسی التماسی»

سیزدهمین سفر خارجی رئیس جمهور با سفر به ۳ کشور ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه در آمریکای لاتین به پایان رسید. دولت سیزدهم به دلیل تمرکز بر دیپلماسی اقتصادی و همچنین به دلیل رعایت توازن و چندجانبه گرایی در دیپلماسی، تا به امروز کارنامه موفقی در سیاست خارجی به جای گذاشته است.

آقای رئیسی تاکنون به روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، چین، تاجیکستان، عمان، قطر، آمریکا، ازبکستان، اندونزی، سوریه، ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه سفر داشته است و آنچه در این سفرها دنبال شده، به‌گفته دولت، رویکرد جذب منافع اقتصادی برای کشور بوده است.

بخش قابل توجهی از تعاملات دولت سیزدهم با دولت‌های منطقه آمریکای لاتین به‌ویژه ونزوئلا، به صادرات نفت، میعانات گازی، صدور خدمات فنی و مهندسی، صدور کالا و تجهیزات نفتی ایران، بازسازی، اورهال و افزایش ظرفیت مجتمع‌های پالایشی اختصاص یافته است.

بلومبرگ اخیرا در گزارشی نوشته است: ایران بیشترین میزان نفت خام را در حدود پنج سال گذشته حمل می‌کند و ظهور مجدد خود را در صحنه ژئوپلیتیک تقویت کرده است. طبق برآورد آژانس بین‌المللی انرژی مستقر در پاریس، تولید نفت ایران به ۲.۹ میلیون بشکه در روز رسیده که بالاترین

ادامه مطلب

موضوعات: فونت هاي جالب
[ شنبه بیست و هفتم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 22:41 ] [ حسام ] [ ]
مامان! دسشویی هیولا داره!

سجاد از هیولا ترسیده و من خوشحالم که تجربه بزرگ کردن یک بچه دیگر را دارم. اگر سجاد بچه اولم بود، احتمالا الان زانوی غم به بغل گرفته بودم که «یعنی چی میشه؟! نکنه تا آخر عمرش ترسو بمونه؟!» اما حالا ...

اینجا خانه ما| مامان! دسشویی هیولا داره!

این، روایت جریان زندگی است. زندگی، در خانه ما!- آخه شاید هلولا بیاد تو دسشویی!وقتی پرسیدم: «برای چی بیام دم در دسشویی وایسم؟»، سجاد این جواب را داد. بی‌چون و چرای بیشتر، آمدم پشت در دستشویی و خیالش را راحت کردم. یاد بچگی‌های خودمان افتاده بودم. همین سن و سال‌ها بودیم که دستشویی را، به مثابه سیاهچالی مخوف تصور می‌کردیم و عموما هولناک‌ترین بخش خانه محسوب می‌شد. تازه نه آن دستشویی‌های باستانی که مخروطش به هسته کره زمین وصل می‌شد، همین سنگ دستشویی‌های امروزی! اگر هواکشی قدیمی در آنجا نصب بود، موسیقی متن ژانر وحشت هم مهیا بود و با هر چرخش پره‌های جرم گرفته‌ی

ادامه مطلب

برچسب ها: اینجا خانه ما
[ شنبه بیست و هفتم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 22:8 ] [ حسام ] [ ]
عزت و حرمت قائل شدن برای همدیگه

پیامبر عظیم الشأن اسلام صلی الله علیه و آله و سلم💯⭐💎🕋

پیامبر عظیم الشأن اسلام صلی الله علیه و آله و سلم💯⭐💎🕋عزت و حرمت قائل شدن برای همدیگه💎🤛🤜سازگاری و کنار اومدن دوطرفه🏡🤛🤜همفکری و همکاری و مشورت با یکدیگر🧠🤛🤜شنونده خوب بودن و ماندن دوطرفه👂👂🤛🤜♾❤💜🌸🌺❤💜🌸🌺❤💜🌸🌺❤💜🌸🌺❤💜🌸🌺❤💜🌸🌺❤💜🌸🌺❤💜🌸❤💜🌸🌺❤💜🌸🌺❤💜🌺❤💜🌸🌺❤🌸🌺❤💜🌸🌺❤💜🌸🌺❤🌸🌺🌺❤🌸💜

موضوعات: مطالب مذهبي
برچسب ها: حدیث
[ شنبه بیست و هفتم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 20:26 ] [ حسام ] [ ]
پیامبر عظیم الشأن اسلام صلی الله علیه و آله و سلم💎🕋

پیامبر عظیم الشأن اسلام صلی الله علیه و آله و سلم💯⭐💎🕋

پیامبر عظیم الشأن اسلام صلی الله علیه و آله و سلم💯⭐💎🕋سعی کنیم💎💪💪انسان های🌍🇮🇷:::::::واقعی💎خوب✅مثبت➕مفید😇سازنده🏗🧱تاثیر گذار🎲🌍🇮🇷♻️باشیم و بمونیم♾

[ شنبه بیست و هفتم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 19:17 ] [ حسام ] [ ]
منظره زیبا

جرات ڪن

موضوعات: مطالب مذهبي
برچسب ها: منظره زیبا
[ شنبه بیست و هفتم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 17:0 ] [ حسام ] [ ]
منظره زیبا

جرات ڪن

موضوعات: مطالب مذهبي
برچسب ها: منظره زیبا
[ شنبه بیست و هفتم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 17:0 ] [ حسام ] [ ]
خوردن بادام برای چه افرادی مضر و خطرناک است

خوردن بادام برای چه افرادی مضر و خطرناک است؟

بادام سرشار از پروتئین و فیبر است. بسیار مغذی و سرشار از چربی‌های سالم، آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. آنتی‌اکسیدان‌ها تمایل دارند در غشای سلولی بدن جمع شوند و از سلول‌ها در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت کنند. خواص بادام برای لاغری نیز اثبات شده است.علی رغم تمام فواید ذکر شده برای بادام برخی افراد نسبت به آن آلرژی دارند.آلرژی به آجیلی مانند بادام رایج و اغلب شدید است. این نوع آلرژی‌ها معمولاً در سن ۲ سالگی ایجاد می‌شود و تعداد آجیل‌هایی که فرد به آن‌ها حساسیت دارد ممکن است با افزایش سن بیشتر شود.تقریباً ۳۰ درصد افراد مبتلا به آلرژی بادام، به بیش از یک آجیل حساسیت دارند.برخی از افراد مبتلا به آلرژی بادام ممکن است هنگام خوردن مواد غذایی دیگر هم دچار عارضه شوند و باید به آن توجه کنند.به عنوان مثال ممکن است این افراد به میوه‌هایی مانند سیب، هلو، گلابی، کیوی، مرکبات، انگور یا انواع توت‌ها و سبزیجاتی مانند کرفس، هویج، گوجه فرنگی، مارچوبه، کاهو و برخی حبوبات واکنش منفی نشان دهند.اگر بعد از خوردن مواد غذایی خارش دهان یا گوش، خارش گلو، کهیر روی دهان یا تورم لب‌ها، دهان، زبان یا گلو را تجربه کردید، ممکن است مبتلا به سندرم آلرژی غذایی (PFAS) که به آن سندرم آلرژی دهانی (OAS) نیز گفته می‌شود، مبتلا باشید.این وضعیت به دلیل واکنش سیستم ایمنی بدن شما به پروتئین‌ها یا اجزای مشابه موجود در غذا‌ها اتفاق می‌افتد. آلرژی می‌تواند در سطوح پوستی، گوارشی، تنفسی و قلبی عروقی رخ دهد و حتی موجب مرگ شود.

به همین دلیل توصیه می‌شود به حساسیت‌های غذایی خود توجه کنید و نسبت به خوراک خود دقیق باشید و به طور غیر مستقیم هم مواد حساسیت زا در رژیم غذایی نداشته باشید و از خوردن به عنوان مثال شکلات با عصاره بادام نیز خودداری کنید.

[ شنبه بیست و هفتم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 16:16 ] [ حسام ] [ ]
بانوان محترم کشورم

واسه ناامید نشدنت ، ادامه دادنت

واسه ناامید نشدنت ، ادامه دادنت تلاش کردنت ، به موقع رفتنت صبوری کردنت ، لبخند زدنت ، گریه کردنت واسه روزای که حقت رو از زندگی نگرفتی و نتونستی بگیری از غصه دق نکردی و قوی تر ادامه دادی ، دمت گرم!🍃💚

برچسب ها: دمت گرم , 🍃💚
[ شنبه بیست و هفتم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 11:52 ] [ حسام ] [ ]
حدیث

امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمودند...

برچسب ها: به وقت نوشتن
[ شنبه بیست و هفتم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 11:32 ] [ حسام ] [ ]
تنبیه دانش آموزان دختر در انگلیس به علت پوشش تابستانی

تنبیه دانش آموزان دختر در انگلیس به علت پوشش تابستانی

شماری از دانش آموزان دختر سال هشتم، ۱۳ ساله مدرسه‌ای در منطقه ولز انگلستان که در پی گرمای شدید، شلورک پوشیده بودند، یک روز از شرکت در کلاس‌ها محروم شدند و یک ساعت پس از تعطیلی مدرسه مجبور به ماندن در کتابخانه شدند تا بیشتر تنبیه شوند.

روزنامه دیلی میل با درج این خبر افزود: مدیر مدرسه‌ای در منطقه توندو (Tondu) در ولز، به دانش آموزان گفته است با این که هوا گرم شده است، موظفند یونیفورم مدرسه را که شامل دامن با جوراب ضخیم است، بپوشند.

والدین دانش اموزان از تنبیه کودکان خود ناراضی اند اما به نوشته دیلی میل، در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه این هفته، حدود ۳۰ نفر از دختران دانش آموز به خاطر نپوشیدن لباس مخصوص مدرسه (یونیفورم)، تنبیه آموزشی شده و ناچار شده اند یک ساعت بیش‌تر در مدرسه بمانند.

این روزنامه نوشت مدیر مدرسه در واکنش به والدین دانش آموزان نوشته است درباره پوشش دختران دانش آموز در زمان گرم شدن هوا، بزودی تصمیم گرفته خواهد شد، اما تا آن زمان، به جای دامن، دختران می‌توانند شلوارک‌هایی که حد اقل تا زانو باشند، بپوشند. همچنین تاکید شده است پیراهن یونیفورم مدرسه و کفش‌های مشکی رنگ باید پوشیده شوند. در این نامه تاکید شده است درون ساختمان مدرسه، چندان گرم نیست، اما در هر حال، پوشیدن شلوارک‌های کوتاه در مدرسه، اصلا قابل قبول نیست.

دختران در مدارس انگلیس باید لباس یک شکل بپوشند که شامل پیراهن و شلورا یا پیراهن و دامن حد اقل تا زانو است بپوشند و کفش‌های آنان هم حتما باید مشکی باشد در غیر این صورت از ورود آنان به مدرسه جلوگیری می‌شود و تنبیه انضباطی خواهند شد.

[ شنبه بیست و هفتم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 10:36 ] [ حسام ] [ ]
کمبود کدام ویتامین‌ها باعث بی‌خوابی می‌شود؟

کمبود کدام ویتامین‌ها باعث بی‌خوابی می‌شود؟

سبک تغذیه بر جنبه‌های مختلف سلامت تاثیر دارد و از همین رو کمبود بعضی ریزمغذی‌ها می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات متعددی شود.

در این زمینه گاه بعضی از اختلالات جسمی یا روانی ممکن است غیرمرتبط با تغذیه به‌نظر برسد که مانع از روند بهبود خواهد بود. "بی‌خوابی" از جمله این اختلالات است که کمبود بعضی از املاح و ویتامین‌ها می‌تواند عامل بروز یا تشدید آن شود.

ویتامین B ۱۲

واقعیت این است که ارتباط مستقیم بین اختلالات خواب و کمبود ویتامین B ۱۲ هنوز مورد مطالعه است و در حال‌حاضر مطالعات نشان می‌دهد که این ارتباط می‌تواند ناشی از ایجاد افسردگی در نتیجه کمبود این ویتامین باشد و زمینه‌ساز دوره‌های شدید بی‌خوابی می‌شود. یکی از فرضیه‌های بسیار جدی این است که کمبود ویتامین B ۱۲ می‌تواند علائم افسردگی را تشدید کند. در صورتی‌که بی‌خوابی با چنین علائمی همراه است توصیه می‌شود حتما با پزشک مشورت کنید تا روند درمان به درستی انجام شود. این نکته به خصوص در مورد افرادی که سبک تغذیه گیاهخواری دارند بسیار اهمیت دارد.

ویتامین D

کمبود ویتامین D در بسیاری موارد ناشی از عدم حضور کافی در معرض نور خورشید است. زمانی که سطح این ویتامین در بدن کم می‌شود، یکی از تظاهرات به شکل اختلالات خواب خواهد بود. البته به نظر می‌رسد بالا بودن غیرطبیعی این ویتامین نیز می‌تواند با چنین مشکلی همراه باشد؛ به طوری که محققان تاکید دارند این حالت در بروز خواب آلودگی طی روز نقش دارد. بعضی از مطالعات نیز حاکی از آن است که هرچه بدن مقدار کمتری ویتامین D دریافت کند، روند به خواب رفتن مشکل‌تر است. مصرف مکمل‌های ویتامین D و حداقل ۲۰ دقیقه حضور در معرض نور خورشید برای تامین این ویتامین کفایت می‌کند.

آهن

کم‌خونی فقر آهن با علائم مختلفی همراه است. اولین نکته در مورد کم‌خونی فقر آهن اینکه فرد مستعد ابتلا به سندروم پا‌های بی قرار می‌شود و در نتیجه بر کیفیت خواب تاثیر جدی دارد. زمانی که آهن بدن کافی نباشد، بدن نمی‌تواند اسیدآمینه‌ای به نام تریپتوفان را که برای تولید ملاتونین و سروتونین ضروری است، بسازد.

سروتونین تاثیر مستقیم بر خلق‌وخو، قدرت شناختی و رفتار همچنین کیفیت خواب دارد و ملاتونین نیز نقش اساسی در تنظیم سیکل خواب دارد. از همین رو کمبود آهن زمینه‌ساز اختلالات خواب می‌شود. مصرف گوشت قرمز و جگر بهترین خوراکی‌ها برای تامین نیاز آهن بدن هستند که بهتر است در کنار منابع آهن، خوراکی‌های حاوی ویتامین C مانند پرتقال میل شود تا جذب آهن تسهیل شود.

[ شنبه بیست و هفتم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 8:35 ] [ حسام ] [ ]
حدیث

امام علی علیه السلام

برچسب ها: حدیث
[ شنبه بیست و هفتم خرداد ۱۴۰۲ ] [ 6:32 ] [ حسام ] [ ]
آخرین مطالب
صفحات وب

آوازک





Powered by WebGozar